A Bader-gyűjtemény
Alfred Badernek gyermekkora óta szenvedélye volt a gyűjtés. Maga így vallott erről: "Megrögzött, már-már beteges gyűjtő vagyok. Nyolcéves koromban bélyegekkel kezdtem, 10 évesen rajzokkal, 20 évesen festményekkel, 30 évesen pedig ritka vegyszerekkel folytattam."
Festészeti gyűjteménye első darabját, a "Meglepett férfi" címen ismert, Adriaen Brouwer művének tartott groteszk portrét még az 1950-es években vásárolta. A kémikus-műgyűjtő a későbbiekben régi holland mesterek alkimistákat ábrázoló műveivel gyarapította kollekcióját, melyekről rövid tanulmányokat is közölt az Aldrichimica Acta hasábjain.
A sikeres üzletember több évtizedes, szenvedélyes műgyűjtő tevékenységének eredményeként nemzetközi hírű kollekciót hozott létre, amely nagyrészt 17. századi holland mesterek műveiből áll, s különösen gazdag a Rembrandt-tanítványok és -követők bibliai tárgyú műveiben. A Bader-gyűjtemény rangját mi sem érzékelteti jobban, minthogy az amszterdami Rembrandthuis épp a közelmúltban mutatott be egy válogatást a kanadai "kémikus-műgyűjtő" kollekciójából "Rembrandt nyomdokain" címmel. A művek pazar sorozatát felvonultató kiállítás plakátján Willem Drost Önarcképe invitálta a látogatókat a holland mester követőinek felfedezésére.
A Bader-gyűjtemény több darabját is Rembrandt alkotásaként tartják számon. A világon a nagy holland mesternek mindössze 14 festménye található magángyűjteményekben, ezek közül Bader három kép büszke tulajdonosának mondhatja magát.
Alfred Bader gyűjteményéből több mint 100 képet a Queens University galériájának, az Etherington Art Center-nek adományozott, köztük két Rembrandtot is: az "Idős férfi portréja kalapban" ("Rembrandt apja"), valamint a Turbános férfi címen ismert portrékat.