A Bölcsészettudományi Kutatóközpont Művészettörténeti Intézetének kiadásában jelent meg az Engraving, Plaster Cast, Photograph. Chapters from the History of Artwork Reproduction című tanulmánykötet, amelynek szerkesztője Papp Júlia, a BTK Művészettörténeti Intézet tudományos főmunkatársa. Az angol nyelvű, több mint 100 képpel illusztrált kiadvány a budapesti Evangélikus Országos Múzeumban 2020. augusztus 27-én tartott nemzetközi reprodukciótörténeti workshop előadásainak szerkesztett változatát tartalmazza.
A workshop a BTK Művészettörténeti Intézete és az Evangélikus Országos Múzeum együttműködésében létrejött „Pulszky Ferencz ajándoka” Rézmetszet, gipsz, fénykép – fejezetek a műtárgymásolás történetéből című kiállítás (2020. március 26. – augusztus 26.) kísérőeseményeként került megrendezésre. A kiállítás John Brampton Philpot angol fényképész elefántcsont faragványok másolatait ábrázoló fényképsorozatának bemutatása mellett – mely „Pulszky Ferencz ajándoka”-ként 1870-ben került a Magyar Nemzeti Múzeumba – a műtárgymásolás történetének néhány fejezetébe is bepillantást engedett.
A konferenciakötet hazai és külföldi szerzők által írt tanulmányainak egyik része a műtárgymásolás történetének egy-egy érdekes, különleges vagy éppen marginális fejezetét mutatja be, míg a másik része európai és hazai másolatgyűjtemények (műtárgyfényképek, gipszmásolatok) sajátosságaival, múltjával és jövőjével ismerteti meg az olvasót.
A kötet szerkesztője Papp Júlia, a BTK Művészettörténeti Intézet tudományos főmunkatársa, a 2020-as kiállítás kurátora. Szerkesztői munkája mellett az On the Margin of Artwork Reproduction: Two Examples of the Use og Graphic Reproductions as Inspiration for Artworks in the Sixteenth Century című tanulmánya olvasható a kötetben. Sigmund von Herberstein oroszországi útleírásához készített illusztrációiban Augustin Hirschvogel a metszetmásolatok felhasználásának két módszerével élt: állóalakos uralkodósorozatának előképeit korábbi genealógiai munkák fiktív portréi alapján készítette, míg medaillonportréi az útleírás újabb kiadásaiban különböző formákban ismét felhasználásra kerültek.
Somogyvári Virág, a BTK Művészettörténeti Intézet tudományos segédmunkatársa a „The Unicorn Group”. The Possenti Saddle and its Nineteenth Century Copies című tanulmányában a jelenleg New York-i Metropolitan Museum of Art-ban őrzött csontnyereg kalandos, 19. századi provenienciájának, valamint ekkoriban készült másolatainak jár utána, amelyek együttesen az ún. „Egyszarvú-csoportot” alkotják. A szerző tanulmányában a tárgyak alapos vizsgálatán és összehasonlításán túl tisztázza a provenienciával kapcsolatban korábban elterjedt tévhiteket is.